Sæsonstart 2018/2019
Pokal Finale 2018

Næstved 5-3 TSF (0)

Skrevet af Brian Kristensen d.05/02-2018

Næstved-TSF 5-3. Endnu et 'flot' 3-5 nederlag, taget ratingtallene i betragtning, som forudsagde 2-6. Jeg var først færdig, da jeg tabte en officer i træk 10 til en simpel kombi, noget der ikke burde ske, men skete. Jeg spillede videre for syns skyld, men stod så miserabelt, udover mangle en officer, at det var håbløst. På 8.bræt havde reserve og juniorspiller Jacob Hansen fået chancen af Jan Mose Nielsen, og gjorde det udmærket mod overmagten inden det blev 0-2. Mark Kirkebække har vist stabilt stærkt spil i år mod rækken af mesterspillere, men havnede denne gang i en stilling hvor stor præcision var påkrævet og det lykkedes ikke, og hans modstander udnyttede dette flot. 0-3. Martin Lee Lauritsen har også holdt højt niveau hele sæsonen og valgte at aftale remis i lige stilling, så vi kom på tavlen.

hublot kopior|replika hublot|hublot klockor kopior
Dagens parti stod Anton Marthedal for, da han positionelt og taktisk spillede et fremragende parti med sort, som vi der var tidligt færdige kunne underholde os med i efteranalyserne. Et fantastisk parti (gad gerne vise det her, men har ikke partilisten). Dermed kom Anton på holdtavlen og fik vist potentialet. Jan Jensen Kaargård havde hvid igen, og igen udspillede han sin højere ratede modstander, desværre forsvarer mesterspillere sig nogle gange hårdnakket, og Jan bukkede til sidst et tårn i tidnøden. Men fortsat en fornem reserveindsats. Jan Mose Nielsen spillede endnu engang et holdparti af høj klasse, fik ikke det store ud af åbningen, men vandt siden hen en bonde, stod lidt presset, men fik viklet sig fri og vandt slutspillet stensikkert. Sidste mand færdig var Michael Nielsen, som sidste år mod Næstved brillerede mod Mikkel Strange, og også i år spillede aldeles glimrende mod samme modstander, det endte dog remis til slut efter et langt, kompliceret og lige parti. http://holdskak.skak.dk/TeamTourPairing/Details?pairingId=3700&teamTournamentGroupId=134

12. åbne

Seniormesterskab