Sæsonstart 2020
Generalforsamling 2020

Godt nytår (Del 1) (0)

Skrevet af Jakob Brendstrup Hansen d.31/12-2019

Bestyrelsen ønsker alle klubbens medlemmer et godt nytår! 2019 har budt på meget bl.a. et hektisk år på førsteholdet: Førsteholdet formåede i starten af året at holde sig oppe i 2. division til en ny sæson, der dog er gået knapt så godt med lange udsigter til overlevelse i 2. division med kun 3,5 point efter 3 runder. Førsteholdet har tit svært ved at stille hold til udebanekampe. Vi takker dem, der bruger meget af deres søndag på at kæmpe efter svære point i diverse dele af Udkantsdanmark. Andetholdet er i nuværende sæson strøget derudad og ligger på nuværende tidspunkt på 2. pladsen i 3. række. Især Svend Erik Andersen har bidraget godt til pointkontoen med 3 point af 3 mulige. Juniorturneringen er også startet godt ud med 5 point af 12 mulige efter 3 runder, hvilket er acceptabelt, da juniorholdet desværre kun kunne stille 3 mand (af 4) til de første runder. Holdet til de første 3 runder bestod af Jakob Brendstrup Hansen, Mads Bjørnslev og Emil Nedergaard Møller. Klubben havde desuden to udsendte hold ude på Øbro i forsøget på at kvalificere sig til pokalturneringens bredderække, hvor der spilles hurtigskak. Det lykkedes desværre ikke at kvalificere sig til at være et af 1. hovedkredsens hold til pokalstævnet. Derudover har klubben også spilleglade medlemmer, der ofte tager ud og spiller turneringer: Jakob Brendstrup Hansen spillede i Januar i Bad Zwischenahn, Tyskland. Jakob fik 3 point af 7 mulige, hvilket gav en stor ratinggevinst. Aase Morling var som sædvanligt en af klubbens udsendte til Xtracon Chess Open i sommers - Dette år som den eneste fra Tåstrup Skakforening. Hun leverede 2,5 point + et oversidderpoint ud af 10 mulige. Jan Mose Nielsen spillede i septemper det tredivte NATO Chess Championsship i Berlin, hvor han endte på 4 point af 7 mulige, hvilket var relojes replicas med til at give Danmark en samlet 5. plads ved mesterskabet. Endvidere har vi bl.a. haft Jan Kargaard Jensen i Holstebro, Benjamin Jensen i Holbæk, flere medlemmer til forskellige KM- og DM-turneringer og mange flere rundt omkring. Klubbens medlemmer spiller som eksemplificeret tidligere jævnligt dagsturneringer, weekendturneringer, aftenturneringer m.m. Vores egne turneringer og klubturneringer har også budt på lidt af hvert: Vores fjerde åbne lynmesterskab i marts blev vundet af Jan Mose Nielsen med Andrius Vaisvila på 2. pladsen. Tåstrup Skakforening var også vært for et Junior Grand Prix i april. Vi gentog succesen fra 2018 med to- personershold i april og maj. Denne turnering blev vundet af holdet “Mat i 66” bestående af Benjamin Jensen og Jan Kargasrd Jensen. Bedste under 3000 i rating blev holdet “Optimisterne Version 2” bestående af Margret Petersen og Anders Hansen. Årets Junior Master i april blev vundet af Mads Bjørnslev som desuden også har repræsenteret klubbens 1. hold to gange. 2. pladsen gik til Andreas Lundahl 3. pladsen Emil Nedergaard Møller og 4. pladsen til Kristian Valsted. I foråret havde vi desuden også afholdt en Quick Weekend, hvor Mark Kirkebække vandt sin gruppe, Basis 2. Året bød dog desværre også på en aflyst Quick Weekend. Det opvejer vi forhåbentligt med et brag af en Quick Weekend til foråret. fake Rolex replica rolex rolex replica fake rolex

Taastrup Quick XXX

L?vfald turnering 2020  2. holdet: Tabel