Sæsonstart 2020
Generalforsamling 2020

Nyhedsbrev juni 2020 (0)

Skrevet af Linda Lepse d.29/06-2020

Glædelig sommer til alle! Sidste uge havde vi bestyrelsesmøde, hvor vi fik snakket om mange ting, bland andet turneringer, vores to hold og juniorundervisning. Nogle af de punkter vi har snakket om, kan have større betydning for alle – derfor vi vil gerne have jer med i at bestemme hvordan vi vil gøre ting i den nye sæson. Her er hvad vi har snakket om og hvor vi har brug for JERES mening: Turneringer: Som nogle måske ved – Jan Mose er stoppet i Taastrup Skakforening. Det betyder at vi ikke har en dommer. Vi har planlagt Quick Weekend 30 i slutning af september, hvor Jan kommer til at være dommer (det er aftalt med ham). Vi har replicas de relojes snakket om alle de turneringer vi plejer at have i løbet af sæsonen. Vi vil gerne prøve at afholde Løvfald turnering som ratet (kræver at vi finder en dommer til den), men alle andre turneringer som Vinterturnering, Lynturneringer og hurtigskakturneringer – de vil ikke være ratet, da vi ikke har en dommer. Da mange af jer vil så gerne deltage i ratede turneringer – Jakob vil løbende informere alle om turnering som forgå rundt omkring og hvor man kan deltage. Hvis I synes at der skulle være mere ratede turneringer hos Taastrup Skakforening – vi vil meget gerne høre det, samt om I kender noget, som brander at være en dommer hos os. Holderne i 1. Hovedkreds: I den nye sæson begge vores hold kommer til at spille i 1. HK. Vores 1. hold vil spille i mesterrækken og vores 2. hold (hvis ikke noget ændrer sig) – i den 2. række. Spilledage i 1. HK er mandag til torsdag om aften (fra ca. kl. 19 – kl. 23) – for begge hold i samme uge. I de seneste par sæsoner vi har oplevet at spillere fra 2. holdet tit spiller med på 1. holdet, derfor skal vi vide hvor mange af jer, der vil spille med i holderne. Vi har skrevet til KSU som står for turnering i 1.HK og spurgt om flere ting – om vi kan spille med, hvis vi ikke har en kampleder (til hjemmekamp) og (hvis nu det kommer så langt, at vi har kun nok spillere til et hold) om vi kan selv vælge hvilket hold vi beholder. KSU har informeret os - dommer/ kampleder kan godt være en spiller, som spiller den dag og det er ikke obligatorisk at have certifikat. Det vigtigste er at kampleder og holdleder ikke må være den samme person. Angående valg af hold, blev vi informeret at når vi tilmelder holdet (ca. midten af september), skriver vi vores ønske. Ikke helt sikkert, at vi selv får lov at vælge, men de vil tro at det går op. Til at undgå at den samme person hver gang er ansvarlig for at være holdleder eller kampleder, synes vi at der skulle indføres rotations princip, hvor alle spillere i holdet få lov at være holdleder/ kampleder. Her skal vi også navne at Svend Erik har stoppet i vores klub, så han kommer ikke til at være holdleder til vores 2. hold, som han har gjort så godt i de sidste mange år. Jakob vil meget gerne samle holdet op til de enkelte kampe, så den enkelte holdleder skal bare holde øje med sine kammerater, når man spiller (venligst se vedhæftet instruks til kampledere og holdledere fra KSU). Juniorundervisning: Vi håber at den nye sæson vil byde på mange dejlige børn, der kommer til at spille skak hos os. Og vi vil sige tusind, tusind tak for alle som har været med til at hjælpe os – med materialer og dem, som kom til at spille skak med vores unge. Vi har tænkt os at have børnene i to grupper, hvor Jakob vil være tovholder for de større børn og Margret for de lidt yngre. Selvom Margret og Jakob vil være ”ansvarlige” for de to grupper, vil vi ikke køre et plan, hvor alle ved, hvad skal der laves. Samt håber vi at vores voksne spillere fortsat vil komme til at spille skak med børnene og vise dem forskellige tricks. replica rolex fake Rolex replica rolex fake rolex

Taastrup Quick XXX

L?vfald turnering 2020  2. holdet: Tabel