S?sonen er i gang for juniorerne, og der er juniortr?ning hver torsdag kl. 17-18.30, undtagen de dage der ikke er programsat i s?sonplanen. Skak er sundt for hjernen og hovedet. Skak styrker mod, selvtillid og logisk t?nkning, og udvikler menneskers kreative og strategiske evner. Er du mellem 6-20 ?r har du mulighed for at spille skak og f? undervisning af nogle af Taastrup Skakforenings dygtigste spillere hver torsdag mellem klokken 17-18.30. Det er muligt at starte med at spille en hvilken som helst torsdag udenfor ferierne. Der er i ?jeblikket omkring 14-15 juniorer som spiller skak i Taastrup. Nogle af klubbens juniorer har spillet skak en del ?r og har gennem de seneste ?r opn?et mange flotte resultater til ved de store juniorturneringer (Danmarksmesterskabet, Sj?llandsmesterskabet, K?benhavnsmesterskabet osv). Pga. det gode juniorarbejde i TSF forts?tter mange af juniorerne med at spille skak, s? klubben holder sig ung og frisk. Det er s?ledes de ?ldre juniorer, der underviser de yngre juniorer. Der er som regel ca. 1-2 juniortr?nere, der klar til at undervise.? I ?jeblikket er juniorundervisningen delt s?ledes op: Vladimir Andersen, Jakob Brendstrup, Mads Falkenberg, Jonas Falkenberg, Rasmus Falkenberg, Trinh Nguyen og Kasper L?th Mikkelsen. A-holdet: For de st?rkeste juniorer:? Tr?ner: Jan Mose B-holdet: For juniorerne der for de flestes vedkommende har spillet op til 1 ?rs tid: Ada Yildiz, Philip Reus, Dexter Mazin-Lorck, Bertram Hesselholdt, Andreas Lundahl, Thomas Valsted og Kristian Valsted Tr?nere: Margret Petersen og Peter Meldal Oftest passer alderen rigtig godt p? hold-inddelingen. Dvs. der er b?de tr?ning for ?vede spillere og for begyndere. Alle spillere modtager undervisning i skakstrategier, taktik, planl?gning af hjemmetr?ning, ?bningsspil, midtspil og slutspil m.m. Tr?ningen best?r b?de i holdundervisning og individuel undervisning. B?rnenes egne partier vil blive gennemg?et og der bliver l?st opgaver med forskellige temaer. I TSF er der tradition for ekstra privatundervisning, hvis det er et ?nske. Det har flere af de yngste juniorer benyttet sig af med gode resultater. TSF tilbyder sine juniorer at?deltage i K?benhavns Skak Unions holdturnering, hvor der er en s?rlig juniorr?kke, hvor juniorerne, p? hold best?ende af fire spillere, m?der hold fra andre skakklubber i K?benhavn. I 2014-15 stiller Taastrup op med et-to hold i denne r?kke. Dette er ikke ensbetydende med at der ikke er flere juniorer i TSF. Dette er n?rmere et udtryk for at juniorerne er blevet s? st?rke, at de skal op i de voksnes r?kker, s? de kan m?de st?rkere modstand. Der er mange muligheder for at deltage i turneringer, hvor man m?der spillere for andre klubber. Det drejer sig om: K?benhavns Skak Unions Junior Grand Prix: 6-8 turneringer. L?s mere om Junior GP p??www.ksu.dk?under "juniorskak". Amtsmesterskabet i Skoleskak. Afholdes den f?rste weekend i november. St?vnet er kvalifikation til skoleskak-DM. Danmarksmesterskabet i Skoleskak. Afholdes den sidste weekend i november. De to bedste fra hvert amt i hver aldersklasse er kvalificerede til DM. Sj?llandsmesterskabet. Afholdes i april-maj. Junior KM. Afholdes hvert efter?r. Junior Hold-DM:?Afholdes f?rste weekend i oktober. De 8 bedste juniorer bliver udtaget efter nogle principper til at repr?sentere K?benhavns hovedkreds. Derudover har du, hvis du har lyst til at spille mod voksne efter et stykke tid, mulighed for at spille mod Taastrup Skakforenings seniorer, som spiller hver torsdag aften kl.19-23.30 Hvis du har yderligere sp?rgsm?l er du velkommen til at ringe til formand Jan Mose Nielsen p? tlf. 22 18 61 20 (email:jan_mose@hotmail.com) ? Jan Mose Nielsen 09/01 2017